12 Kasım 2011 Cumartesi

Verim Ticari - Tarihçe

Yazılım ekibi ilk olarak 2003 yılında bir araya geldi. Yazılım ekibi o tarihten bu yana değişik sektörlere yazılım çözümleri üretti ve üretmeye de devam etmektedir. İlk etapta bu çözümler genellikle cihaz otomasyonları, sipariş takip, personel takip, üretim takip, maliyet analizi ve üretim planlaması üzerine geliştirilmiş yazılımlardan oluşmaktaydı. Bu süreç içerisinde 12 farklı sektör için özel yazılımlar geliştirdi. Fakat oluşturulan bu özel yazılımların hepsinin de finans yazılımına yani muhasebese altyapısına entegre edilme ihtiyacı duyması, ekibi düşündüğü planını uygulamaya yöneltti.

2004 yılı son çeyreğinde ön muhasebe programı yazmak için ekipten bir kişi sadece bu işin AR-GE’sini yapabilmek için bu işe kendini adadı. Yaklaşık 12 senelik ticari ve muhasebe programları deneyimi olan bu yazılımcı tüm deneyimleri ile ileride "Verim Ticari” ismini alacak programın çatısını oluşturmaya başladı.

Yazılımcı programı oluşturmaya başlarken en çok üstünde durduğu ve diğer programlarda olmayan ve fark yaratacak olan başlıca iki unsur vardı;
  • İhtiyaç olan her şeyi ekranda hemen göstermek.
  • Çok fazla eğitime gerek kalmadan programın kullanıcsına yol göstermesi. Yani genel kullanım mantığının programın her yerinde olması.
  • Maksimum pratiklik ve kolay kullanım.
Yazılımcı bunları programın ana mantığına yerleştirdi ve şimdiki "Verim” in beğenilen ruhunu oluşturdu. İlk olarak 2005 yılı başlarında Beta sürümü dağıtılmaya başlanan Verim Ticari ön muhasebe programı 2006 yılı sonunda Türkiye genelinde satılmaya başlandı.

Verim ticari ekibi ürününü piyasaya sürmesinin ardından gelen bilgiler ışığında bir yandan üründe iyileştirmeler yaparken bir yandan da çok önemli veriler elde etmişti. Piyasada neredeyse kemikleşmiş bayi ağları ile yüz binlerce kullanıcıya sahip ve yanlarına yaklaşılması imkansız gibi görünen yazılım firmaları ve programları vardı. Nanosoft ekibi, çokta fazla alternatifi olmayan müşterilerin tabiri caizse "almak zorunda” kaldıkları bu programların; aslında çokta kullanıcı dostu olmayan, karmaşık, gerçek ihtiyaçtan uzak, herkese çözüm üretebilmek için çorba olmuş veya bazılarının gerçekten yetersiz oldukları gibi önemli ayrıntılarını fark etti ve bu detayların üzerinde çalıştı. Bunlara ilave olarak piyasadaki bu programların, satış sonrası hizmetlerini veren bayilerin yeterli bilgiye sahip olmamalarından kaynaklı problemleri, programları tam anlamıyla kullanmak için neredeyse kullanıcıların 3-6 ay gibi bir süre kursa gitmek zorunda kalmaları, gözden kaçmayan diğer detaylardı.

Nanosoft ekibi diğer yazılım firmalarının yazılımlarını bu detayda incelediğinde finans yazılımı alanında atacağı kararlı adımlarla piyasada adından çok söz ettireceğini ve en çok değer verdiği kullanıcı fikirlerini ön planda tutarak "Kolay ve Kullanışlı” ürün felsefesini yayacağını öngörmüştü.

Programın adı neden "Verim”?
Ekibin programı geliştirme aşamasında uykusuz gecelerin sonunda bize "dünkü çalışmanız nasıldı?" diye her soruluşunda iki cevabımız var idi, "gece verimliydi" veya "gece verimsizdi". Başka hiçbir ifade kullanmadan sadece bu iki cevabı vermemiz yüzünden sıra programa isim bulma konusu gelince aklımıza ilk gelen isim haliyle Verim oldu.
2006 yılında internet kanalı, dergi reklamları, tanıtım broşürleri ile Türkiye genelinde tanıtım ve satış yapılmaya başlandığında aslında çokta beklemediği bir ilgi ve talep gördü. Müşterilerden çoğunlukla programın Verim’liliği üzerine övgüler alınca, 2007 yılında marka tesciline "Verim Ticari” olarak başvuruldu.

Nanosoft yazılım ekibi programı geliştirirken en başta diğer yazılımlar gibi aynı modülleri geliştirdi. Her ticari yazılımda çek-senet, banka, kasa,fatura ve sipariş gibi modüller bulunmaktaydı. Fakat Nanosoft yazılım ekibi modül yazılırken devamlı adına yakışır olması için sürekli "bu modül en Verim’li şekilde nasıl kullanılır?” diye düşünerek yazılımı geliştirdi. "Kolay ve Kullanışlı” felsefesi bu yıllarda ürünle bütünleşmeye başladı.

Nanosoft yazılım ekibi Verim’in bu derece başarılı olmasından dolayı 2008 yılı başında elindeki diğer 12 programın geliştirmesine son vermiş ve tüm haklarını farklı firmalara satarak sadece Finans ve Ticari Programlar alanına odaklandı.

Nanosoft çalışmalarına paralel olarak organizasyon içerisine 2008 yılının 3. çeyreğinde 2. bir kadro daha kattı ve yazılımlarını internet alanına taşıma projesini başlattı. Buradaki amaç Verim Ticari programını internetin yetenekleri ile güçlendirmekti. Verim’e internetin gücünü katarken Nanosoft web yazılım ekibi bir yan ürün geliştirdi. Bu yan ürün ile dünyaca ünlü Joomla, Word Press, Mambo, Drupal, Radiant, gibi yabancı içerik yönetim sistemleri arasına bir Türk içerik yönetim sistemini katmak istedi.

Nanosoft web yazılım ekibi 2008 sonunda WTSY (Web Tabanlı Site Yönetimi) isminde bir İçerik Yönetim Sistemi (CMS) çıkartı, fakat marka tescilinde çıkan sorunlar nedeni ile ürününü piyasadan çekmek zorunda kaldı. Bu konudaki kararlılığını sürdüren Nanosoft 2010 yılı sonuna doğru Kukla markası altında İçerik Yönetim Sisteminin tescilini aldı. Ürünün Beta sürümünün kullanıcılar tarafından kullanılıp beğenilmesi sonucunda Kukla, son testlerinden de geçerek profesyonel ticari hayatına 2011 yılı sonunda başlayacaktır. Şu anda gezindiğiniz bu site Kukla içerik yönetim sistemi ile yapılmış olup Verim Ticari paketleri ile entegre çalışabilmektedir.

Nanosoft yazılım ekibi bu günlerde 2011 yılı sonunda çıkartmayı planladığı Verim Enterprise SQL sürümü üzerinden çalışmakta olup, orta ölçekli (250 çalışan ve üstü) firmalar için ürettiği çözümleri MS-SQL veri tabanlı Verim Enterprise versiyonuna eklemektedir. Ayrıca bu yazılım E-Ticaret ile %100 entegre çalışacaktır.

Tüm bu çalışmalar neticesinde "En Pratik Ticari Program" sloganı ile eğitim almadan kısa sürede işletmenizin hesabını tutmanızı sağlayacak olan Verim, etkin kullanımıyla "İşletmenizin Boy Aynası" namını taşıyacak olgunluktadır.